Csütörtök este elmentünk a buliba (stammtish). Ezt kéthetente rendezik, mindig más nemzet diákjai, és mindig más a téma. Nem változtatós buli volt (Sex-change). Mókásan néztek ki a fiúk lányruhában, a legjobb fiú és lány jelmeztulajdonos kapott 1-1 üveg vodkát nyereményül.

(Itt szeretném elárulni hogy Pityu is be volt öltözve, szoknyába, és rózsaszín tapadós felsőbe :P -Anita)

Pénteken múzeumba mentünk. Volt egy fickó, bizonyos Alvar Aalto, ő tervezte fél Jyväskylat és egy csomó más épületet, meg modern cuccokat a XX. század elején, na neki a múzeumában voltunk - amit természetesen szintén ő tervezett. A fickó enyhén szólva kockamániás volt...

Na volt itt egy darab fából mindenféle fém alkatrész nélkül hajlított szék, a hajlító gép, tervrajzok, kerámia borítás, amit ő talált ki, székek, vázák, a tervező asztala, meg néhány játék a végére. Ja és makettek :) tök jó maketteket csináltak :D

Megint a Wiilhelminában ebédeltünk. Sült kolbászt ettünk sült hagymával és baconnal köretnek pedig egészben sült krumpli és különféle saláták voltak. Ja meg vajaskenyér. A finnek ugyanis mindenhez esznek vajaskenyeret. Még a leveshez is... Van vagy 8 féle kenyér legalább, amit a menzán helyben sütnek. Némelyik olyan, mint a kétszerszült, másik keksz szerű, de vannak igen finomak is...

Ebéd után a Közép-finn múzeumba látogattunk. Itt bemutatták a környező élővilág egy részét, az itt élő embereket, voltak festmények és egy marhanagy makett a városról az 1952-es évi állapotban. Volt egy eredeti finn ladik is, meg halak kitömve, szövőszék, meglőtt jávorszarvas, őskori íj és sok szép és jópofa dolog.

Itt is volt pár játék, amiket ki lehetett próbálni. Ezekkel is jót játszottunk :D

Mire végeztünk, olyan fáradt voltam, alig bírtam hazavonszolni magam. Hazafelé még útba ejtettük a boltot és bevásároltunk a pullához és a pizzához.

Itthon aztán kis pihenés után Anita nekiállt pullát sütni. Ami érdekesség, hogy a receptben a liszt nem dekagrammban van megadva, hanem deciliterben. Ilyet sem láttam eddig. Gyúródeszka és síkárló híján egy vágódeszkán pohárral lett kinyújtva a tészta :) az emberi leleményesség határtalan :D

Mivel a tepsi és a sütő is elég kicsi, így két körben sült meg a süti. Mire a második elkészült, az elsőt meg is ettük :D Igen finom :) Anya mondta, hogy Anitának meg kell őt tanítania elkészíteni a sütit :)

Ma rántottát reggeliztünk. Akkora tojást árulnak itt a boltban, hogy otthon a házi tojás sincs ekkora. Alig bírtam megenni a 4 tojásom...

Reggeli után felkerekedtünk egy közeli tóhoz (elég sok van belőle itt a városban és környékén). Miután átverekedtük magunkat 3 erdősávon és egy félig kiszáradt tó (miről beszél???-Anita) behavazott tó jegén, megérkeztünk a tóra. Hát ez marhanagy és sok kis sziget van rajta. Az emberek ide járnak sífutni és lékhorgászni. Most is voltak elég sokan.

Bemásztunk az egyik kis szigethez. Anita végig azon izgult, hogy beszakad a jég alatta. Én mentem elől. Mondtam neki, hogy szaunázás után bezzeg nem fél lékfürdőzni :P (Ruhában fürdeni szauna nélkül nem buli- Anita)

Kifelé menet a tóról letolt minket egy finn, hogy itt nem szabad sétálni, mert ők itt sífutnak és ha összetapossuk a havat, akkor az úgy nem jó. Rajta kívül kb 20 másik ember mellőzött minket korábban, és ez senki másnak nem volt probléma (amúgy nem mentünk a sífutós nyomban, csak mellette). Mindenesetre már úgyis hazafelé indultunk, szóval mondtuk neki, hogy lemegyünk a tóról...

Itthon sütöttem pizzát. Ilyen jól még sosem sikerült a tészta. Csak épp nem kelt meg :S mikor megsült, klb. 2 mm vastag volt. Minden esetre megettük; volt rajta jó sok feltét (na nem húsféle, mert az itt igencsak drága). (Ez amolyan finn pizza lett, azok sütnek 2 mm-es tésztával pizzát-Anita)

Holnap Anita a soros a főzésben, és mivel itt van Agatha barátja is, úgy döntöttünk, paprikáskrumplit főzünk. Délután pedig kisétálunk Laajavuori-ra szétnézni és lehet szánkózunk is egyet (ez egy sípálya itt nem messze).

Mielőtt elfelejtem; ma megjött a meleg: 0 fok volt :D olvad a hó.

Még egyszer jelentkezem majd, mielőtt haza indulok, aztán Anita ismét átveszi a tollat és ő fog tudósítani minket.

Kívánok mindenkinek szép szombat estét és jó pihenést!

Üdv: Pityu

ui: képek ezen a lineken: haanaft1.myphotoalbum.com/

Szerző: haanaft  2010.02.27. 18:33 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.