haanaft1.myphotoalbum.com/view_album.php

Képek a fenti linken... kb a saját képeim tizede, ugyanis több mint 900 kép és 30 videó készült a saját gépemmel, és még 2 ember képeit fogom elkérni, szóval ez amolyan ízelítő :)

Szóval következzen az élménybeszámoló:

1.nap

Pénteken indultunk az egyetem egyik épülete elől busszal. Busszal mentünk egészen Lahtiig, ahol felszálltunk az éjszakai vonatra. Egész eddig semmi érdekes nem történt, visszakaptuk az útleveleket, immár orosz vízummal benne. Lahtiban a vonaton várt minket az idegenvezetőnk, aki pár másikkal egyetemben egész úton vigyázott ránk :) Hála nekik, és a folyamatos számlálásnak, nem hagytunk el senkit. A vonat jött, ajtó nyílik, idegenvezető szól, hogy oké emberek, akkor próbáljunk minél gyorsabban felszállni. Erre jön valami kalauzféle, rettentő komoly orosz ember, PASSPORT!! Hát igen, már a vonatra sem engednek felszállni útlevél nélkül.... Miután mindenki előkotorta a legmélyebb zsebéből az útlevelet, felszálltunk a vonatra, és elfoglaltuk a hálókocsikat. Emivel, Heinivel és Sannával aludtam együtt. Az út során még kb 4szer kérték el az útlevelet, egyik alkalommal kaptunk bele egy szép narancssárga pecsétet. A határátlépés kb 2 órahosszát vesz igénybe, ugyanis az oroszok elég lassúak, mint utóbb kiderült... De hát kb éjfélre megvolt a határátlépés is, és egy idő után tudtunk aludni is, és ami meglepő hogy egészen jól aludtam a körülményekhez képest :)

2. nap

Reggel már Moszkvában ébredtünk, és a kedves orosz kalauzbácsi már egy órával érkezés előtt verte a kabinajtót, hogy ideje felkelni. Busszal vittek minket egy étterembe, ahol kaptunk reggelit, majd reggeli után átsétáltunk a Vörös térre, és beálltunk a soha véget nem érő sorba a Lenin mauzóleumhoz. A mauzóleumba nem lehetett bevinni fényképezőt, sem táskát semmit. A kapuban fegyveres őrök álltak, és fémdetektorral alaposan átvizsgáltak mindenkit.

A mauzóleumhoz vezető úton nem lehetett megállni 1 percre sem, egyből szóltak, hogy tovább tovább. Kint rettentő napsütés, az én fényre sötétedő szemüvegem korom fekete. Ezek után bementünk a sötétségbe, ahol persze nem láttam semmit… Kb 2 emeletet kell lemenni lépcsőn, na az egészen érdekesen ment, ugyanis bele kellett kapaszkodnom 2 másik emberbe, másképp tuti elesek. Lent már láttam valamicskét, de még mindig inkább sötétséget, majd kb 1,5 percig lehetett nézegetni szerencsétlen Lenint aki 1924 óta halott, és utána már tessékeltek is ki onnan. Mire éppen láttam volna valamit, már kinn is voltunk újra a napfényben. A vörös téren megnéztük a St. Basil Katedrálist, és az idegenvezetők meséltek kicsit a térről és a katedrálisról. Nem szeretnék utikönyvet írni itt, szóval csak pár fontos info: a tér nem a piros színről kapta a nevét, akkoriban a Kreml vörös falai fából voltak. Oroszul a piros egyben gyönyörűt is jelent, ezért nevezték így. Régen piac volt a téren, a piacot később átköltöztették a GUM épületébe. A Katedrális egy koldus jövendőmondóról kapta mai nevét, és nem egy hanem 9 különálló templomból áll, amik össze vannak kötve egymással.

Buszos városnézés következett, elvittek minket az egyetemhez is, ami szerintem egyedülálló… Nem úgy néz ki mint egy egyetem, az biztos. És éjszaka kivilágítva még szebb. Innen mivel egy hegyen van, nagyon szép kilátás nyílik a városra…

Innen a hotelbe mentünk, ahol leraktuk a cuccunk, és már mentünk is tovább, immár szabadprogram keretén belül a piacra. Amikor megláttam a piacot, nem tudtam eldönteni, hogy akkor ez most egy vár, egy katedrális, vagy tényleg egy piac? Bejutni elég körülményes volt, mert nem realizáltuk, hogy először a hotel területéről kellene kimenni, és aztán be a piacra, szóval körbesétáltuk a hotel kerítését :) Aztán végül azért bejutottunk a  piacra is. Hááát ez is óóóriási mint ahogy minden más is Oroszo-ban. Egy része kicsit emlékeztetett a Józsefvárosi piacra, másik része hagyományos szuvenírpiac volt. Itt jól bevásároltunk szuvenírrel, amit utólag meggondolva nagyon helyesen tettünk, mert később már csak 3szoros áron láttunk szuvenírt… A hotelhez közeli gyorskajáldában ebédeltünk, leginkább lángoshoz hasonlított a kaja, és darálthússal volt töltve, itt ezt 50 rubelért ettük, majd vacsira ugyanez volt, csak immár a boltból, és 25 rubelért… hát igen, meg kell fizetni a tányért, és az evőeszköz használatát is, de sebaj.

Este mentünk metrózni :) Hát ez volt az egyik legszebb program. A metróállomások moszkvában hihetetlen szépek. Nem is véletlenül, hiszen Sztálin elhatározása volt, hogy Moszkvának lesz a legszebb metrója a világon. És így is lett, és mindez miért? A kommunizmus miatt. Mert minden embernek palotát akart. És az embernek tényleg az az érzése hogy egy palotában van, amikor a metróban mászkál. Van állomás szobrokkal, mozaikokkal, üvegablakokkal, és még sorolhatnám. A metrókocsik viszont mint a magyar :) tökugyanaz…

3.nap

Reggel reggeli a hotelban, ami hát jó orosz szokáshoz híven óriási. Annyiféle lehetőség közül lehetett választani, és annyiszor annyit amennyit te akarsz… hmmm… saláta, porage, sült kolbi, töltött palacsinta, frissen sütött tojás, és palacsinta, gyümölcssaláta, számtalan féle süti, stbstb…

Reggeli után mentünk a Kreml-be, itt is idegenvezetővel, csak hogy tudjunk is valamit arról, amit látunk. Amit itt megemlítenék, az az óriási ágyú, amit senki nem tud, hogy vajon használták-e valaha, vagy csak azt akarták bizonyítani, hogy ekkorát is lehet csinálni. És a szintén óriási harang, aminek az egyik darabja letört.

Voltunk még 2 katedrálisban itt, és megnéztünk a vörös kaput, ami nem mellesleg hófehér, de hát oroszok, nem számít :D A templomokról annyit, hogy az én szememnek nagyon hiányoztak a padok. Nagyon üresnek, és még nagyobbnak tűnt az épület padok nélkül. Rengeteg arany díszítést, és freskót használtak. De hát a képek szerintem többet mondanak erről mint amit írni tudok. Mindenesetre minden épület ÓRIÁSI!!

Innen a Tretyakov galériába mentünk, előtte ettünk egy gyorskajáldában, személy szerint párolt zöldséget, és husit, paradicsommal és tojással a tetején. Finom volt, és drága. Mindegy.

A galéria viszont csodálatos, mindenképp megérte elmenni. Ez volt az első alkalom, hogy képeket idegenvezetéssel néztem, hát, teljesen más volt. Minden kép, amiről beszélt az idegenvezető, értelmet kapott, történetük volt, vagy épp a festőnek volt története. Nagyon tetszett :) Nem is tudom melyik kép volt a kedvencem… sajnos fényképezni viszont nem lehetett. Mindenesetre vettem egy füzetecskét, amiben a fontosabb képek benne vannak… sajnos nem minden amiről beszéltünk.

Ezután következett a cirkusz. A cirkusz volt az a program ami legjobban tetszett. Rengeteget videóztam az előadás alatt, úgyhogy majdnem minden fontosabb dolog meg van örökítve. Idomított állatok, cicák, kutyák, majom, medvék, tigris, aligátorok, kígyók, és a végére a legjobb a fóka :D Természetesen labdával :D Eddig nem is tudtam igazán, miért rajzolják a fókákat mindig labdával. Na hát most rájöttem. Imádnak labdázni, és hihetetlenül ügyesek a labdával… Fantasztikus. Az állatokon kívül persze voltak emberkék is :) Akrobaták, 60m magasan hintázó leányka, mindenféle kötelekkel repkedő emberek, de ezt nem is nagyon lehet leírni. Látni kell. Szerda kivételével minden nap tartanak előadást, hétvégén 3-3 előadás is van… és 3 havonta új programmal rukkolnak elő!

Ezután buszos városnézés következett. Ez volt az egyik program amiben csalódtam kicsit, nem ért meg 10 eurot… Busszal vittek minket körbe, 3 megállóval, ahol kiszálltunk körbenéztünk, de igazából…hááát… nem volt az igazi, többet vártam volna a dologtól.

4.nap

Reggeli, busszal vasútállomás, csomag lerak 80 rubelért. Grrr

Innen busszal vittek minket az Arbat sétálóutcára. Hát mit mondjak, ez tipikus sétálóutca, sok-sok szuvenírrel, méregdrága boltokkal, gyönyörű házakkal… és hideg széllel.

Ezután következett a Cold War múzeum. Hát ez a program megint az volt, amitől többet vártam volna, nem ért meg 20 eurót az biztos. A múzeum egy 60 m mélyen elhelyezkedő bunkerben van, 18 emelet mélységben. Először betereltek minket egy szobába, ahol egy filmet vetítettek a háborúról és egyebek. A film szövegezése olyan volt, hogy alig értettem valamit belőle, pedig azt hiszem elég sokat fejlődtem angolból. Az angol anyanyelvűek meg elaludtak rajta. No comment. Ezután felszedtek minket a hely idegenvezetői, és már mentünk is, egy terembe, ami még tetszett is, itt lehetett felpróbálni különböző ruhákat, lsd képek, és szétszedtem egy kalasnyikovot, ja meg kis segítséggel össze is raktam. Innen viszon a túra csak abból állt, hogy oké emberek, siessünk, siessünk. Az ebédről ne is beszéljünk, egyszerűen az ehetetlenség határát súrolta, a beígért vodka 2 cent volt össz vissz. Lehetett volna lőni, persze plusz pénzért, a 20 eurón felül. Természetesen ezek után senki sem akart lőni… Nem kaptam meg azt az információmennyiséget amit vártam volna az egésztől. :S

Ezután szabadprogram következett, amit evéssel, és pihenéssel töltöttem egy bevásárlóközpontban…

Éjfélkor indult a vonat Szentpétervárra. Ismét alvókocsikat kaptunk, immár némi plusz felszereléssel, víz, kaja, tisztálkodócsomag :) -->

Szerző: haanaft  2010.03.19. 19:50 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPityu 2010.03.20. 19:54:25

azt kihagytad, hogy nem működik az oroszoknál a külföldi mobil.
Így egy hétig azt sem tudtuk, élsz-e.
Ez volt a legrosszabb és leghosszabb hét, mióta oda vagy...