5. nap

Szentpéterváron arra ébredtünk, hogy bemondták a vonaton, hogy -14 fok van. Azt hittem rosszul hallok, de sajnos a többiek megerősítették, hogy nem, tényleg azt mondták -14. A vicces az az egészben, hogy itthon azt gondoltuk, hogy oké, Moszkvában biztos melegebb van, mint Jyväskyläban, mert ugye sokkal délebbre van. No ez nem igaz, mivel a kontinens közepén van, s a szél még dermesztőbb mint általában. Moszkvában azt gondoltuk, hogy ok, itt hideg van, na de majd Pétervárott, ott a tenger meg minden, biztos tök jó idő lesz… na hát tessék, -14…

Amúgy utána gyorsan melegedett az idő, és mire a reggeli után a buszos városnézés következett a busz csak -2-t jelzett, szóval nem annyira vészes. Amit még megfigyeltem ott, hogy pillanatok alatt változik az időjárás. Egyik reggel szabályos hóvihar volt, és nagy pelyhekben hullott a hó, aztán 2 óra elteltével sütött a nap, és sehol egy felhő nem volt az égen…

Szóval buszos városnézés. Szentpétervár gyönyörű. Sokkal szebb mint Moszkva. Tiszta. Minden épület úgy néz ki mintha tegnap fejezték volna be a renoválást. Nagyon egységes, mivel nem lehet magasabb épületet építeni, mint a téli palota. (max 4 emelet) Ezért inkább lefelé terjeszkednek, ami elég érdekes, merthogy nagyon ingoványos a talaj a sok folyó és kanális miatt. Nekik van a világon a legmélyebb metrójuk. Csak 3-5 perc  mire leér az ember a mozgólépcsővel. A városnézés alatt több helyen is megálltunk, az első a Péter-Pál erőd volt, ahol megnéztünk még egy katedrálist, majd volt egy big boom, megnéztük az erőd falait, és már mentünk is tovább. A következő megálló egy hadihajó volt, ami jelenleg múzeumként üzemel, emlékeztetve mindenkit a háborúra. A városnézés után mentünk a St. Isaac’s Katedrálisba, ami jó orosz szokáshoz híven megintcsak hihetetlen nagy. Itt is idegenvezetéses túránk volt, szóval megint megtudtunk valamit a történelemből, ugyanis, eredetileg ez egy igen kicsike templom volt, s mindig nagyobbat és nagyobbat akartak, végül ez lett belőle… Mondták, hogy hány százezer tonna, de sajna elfelejtettem… Mégvalami a katedrálisról, nem akartak falfestést használni, mert az könnyen roncsolódik, ezért mozaikokkal akarták kirakni az egészet. Ez nem jött nekik össze, mivel nagyon aprólékos munka, de pár kép (3*5 m-es kis darabkák) azért elkészült, és ki is van állítva a katedrálisban.

Ezután mentünk a hotelbe, és szabadprogram következett, amit azzal töltöttünk, hogy megnéztünk még egy templomot, ami a közelben volt. Ez nem a turistáknak szánt templom volt, hanem igazi, és éppen elkaptunk valami kisebb szertartást is, mert valaki énekelt, és kb 20 ember meg hallgatta. Ez a templom is szép volt, de fényképezni nem lehetett, és nem is volt kivilágítva, mint a többi. A templom mellett volt egy temetőkert, és ahogy figyeltük többnyire a második világháborúban elhunytak voltak oda temetve...

Este mentünk az Oroszvacsira :) Hát az igazán jó volt megintcsak :D 4 fogásos vacsi volt, az első valamiféle hal volt, de igazából nem tudtuk meg hogy micsoda, a második tejszínes gomba, sajttal a tetején. A 3. volt az a tipikus vörös leves, aminek ismét elfelejtettem a nevét, de sok káposzta volt benne, és nagyon finom. Aztán jött a főfogás, steak krumpli, zöldség, és husi, a tetején a tejszínes gombás cuccal. Fini volt nagyon. Aztán desszertnek kaptunk palacsintát, jégkrémmel. Persze a vacsora nem ennyiből állt, folk show volt vacsi közben, beöltözött 3 néni és 1 bácsi népviseletbe, énekeltek, táncoltak nekünk, és néhány játékot is mutattak, a közönség bevonásával. Rettentő jó hangulatot csináltak :D Na és persze a vacsi mellé elmaradhatatlan volt némi vodka is. (ne adj inni a spanyoloknak, meg az olaszoknak, mert még hangosabbak lesznek mint általában...)

6.nap

Reggeli után Pushkinba mentünk (ez egy kisváros Pétervár mellett) itt van a nyári rezidenciája I EChaterina-nak. Szóval Catherine’s Palace. Hát mit is mondjak, ez is óriási, nagyon barokk, nagyon arany, nagyon giccses. De ha az ember elképzeli az óriási díszes termeket megtöltve cárokkal, és hozzátartozóikkal, akkor már érthető a helyzet... A palota előtt van 2 park is, az egyik francia, a másik angol stílusú park, itt is sétáltunk egy keveset. Próbáltam elképzelni milyen lehet a fél méteres hó nélkül, zölden, és virágokkal borírva... vissza kell mennem nyáron, kétség nincsen.

A palota után megint volt némi szabadidőnk, amit ebédelésre és sétára használtunk el :) Végre olcsón ettünk, és jót :)

A következő állomás megint egy palota volt, immáron a Yusupovoké. Az idegenvezető azt mondta ők még gazdagabbak és még hatalmasabbak voltak mint a Romanovok. Hát ez meglátszott a palotán is. Csak hogy egy példát említsek: saját színházterem, 200 főre... itt külön kellett volna fizetni, ha fényképeket akarok készíteni, szóval nem fizettem, amit később nagyon megbántam, látva milyen a palota... de hát majd visszamegyek mégegyszer, és akkor már nem fogok ilyen hibát elkövetni. A palota másik érdekessége, hogy itt gyilkolták meg Rasputint. Azt hiszem a sok palota közül ez volt a kedvencem :)

A palota után megint szabadprogram következett, így elsétáltunk a Spilled Blood Katedrálishoz, bemenni sajnos nem tudtunk, mert már bezárt. De azért készítettünk pár képet róla. Utána végigsétáltunk Pétervár főutcáján, a Nevsky Prospekten (kb 5-6 km a hotelig) Szerencsére időközben besötétedett, szóval láttuk kivilágítva az utcát. Már annyiszor leírtam milyen szép, szóval nem akarom többször :P

Itt lehetett volna színházba menni operát nézni, és limuzin túrára, de ezeket kihagytam.

7.nap

Reggeli után elhagytuk a hotelt, és a Hermitage felé vettük az irányt, ami gyakorlatilag a téli palotában van. Itt aztán megint volt minden, berendezett szobáktól kezdve, képtáron át, szoborgyűjteményig, nem is részletezném, szintén óriási, 4 órahosszát töltöttem benn... Csak 1-2 fontosabb név a festők közül: Tiziano, Raffaello, Picasso eredeti művei vannak kiállítva.

Fél 4kor indult haza a vonatunk, 2 órát töltöttünk a határon ismét, majd Lahtiban leszálltunk a  vonatról, átszálltunk a buszra. Olyan hóvihar volt, hogy a busz ablaktörlője nem bírta a havat, többször meg kellett állni letakarítani az ablakot. Szerencsére rá tudták venni a sofőrt, hogy vigyen minket a kolihoz, így nem kellett a nehéz csomagokkal hazasétálni a városból...

Összességében nagyon-nagyon jól éreztem magam :) Le se merem írni mennyibe került az út, úgyhogy aki nem akarja tudni, ne olvassa tovább (409(utazás, szállás, reggeli)+137(programok,belépőjegyek)+50(ennyit váltottam át, kaja+szuvenír)= 596 euro)

Szerző: haanaft  2010.03.20. 12:55 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPityu 2010.03.20. 19:47:53

szerintem megérte ;)

BPityu 2010.03.20. 19:51:12

amúgy az oroszoknál mindig nagyon hideg van; lásd Szibéria. Tőlük jönnek májusban a fagyokat hozó szelek is

BPityu 2010.03.20. 19:51:26

A Hermitázsba meg ezek is összeloptam mindent, mint Napóleon és Hitler
Büszkék lehetnek magukra. Vittek mindenhonnan ami csak mozdítható volt...