Ezt a bejegyzést most nem Anita írja a távoltólm hanem én, Pityu, az idegenlégiós.

Két napja érkeztem (kedden este). Az utazás viszonylag egyhangú volt; a repülőből "csak" a Tátrát és Legyelországot láttam. Előtte és utána felhős volt az égbolt. sajnos :( A havas hegyek viszont igen jók voltak; 39000 láb magasból a városok igen picik a hegyek lábánál, aztán látszik az érintetlen erdőség, majd a hósapka a hegy tetején. :)

A buszozásban annyi volt az érdekes, hogy ha a kezdő állomáson szállsz fel, ahonnan a busz indul, akkor a jegyvásárlás nem úgy történik, mint otthon megszokott; bepakolod a csomagot a busz aljába, majd felszállsz, keresel egy frankó helyet, és vársz. mikor mindenkifelszállt, a sofőr becsukja az ajtót és elindul a kasszával végig a buszon és mindenkinek ad jegyet. Az érdekesség még, hogy ha át kell szállnod, mint pl nekem, akkor megveheted az egész útra a jegyet az első buszon, és azt csak be kell mutatni a következő járaton és mehetsz is. Ja, és 3 ablaktörlője volt a busznak :D

kresz; szerencsére itt a jó oldalon közlekednak az autók, nem úgy, mint az angolszászoknál ;) Ellenben van némi eltérés a kresztáblákban; a feloldó táblák sokkal jobban láthatóak és általában elmondható, hogy a táblák alap színe nem az a default alumínium, hanem sárga.

Otthon ha a hegyekben autózik az ember, sokszor találkozik háromszögben ábrázolt ugró szarvassal. Ha itt olyan ugyan nincs, de megvan a testvére; a háromszögben sétáló rémszarvas (nem, nem írtam el, így poénosabb :P)

Láttunk ma egy olyan táblát is, amit eddig még sehol máshol, így nem tudjuk mit jelent. Ilyen is van :)

Kaja

Az egyetemi menzán ebédelünk, ami olyan, mint egy önkiszolgáló étterem; odamegy csórikám, összepakolja magának, amit enni szeretne, majd odaballag a pénztárhoz fizet és leül elfogyasztani amit felhalmozott. Nálunk Anita végzi a begyűjtést és fizetést, mivel ő diák és így jóval olcsóbb. Tehát ha úgy vesszük, akkor napjában kétszer ebédel, csak épp az egyik adagot én eszem. Kivétel, amikor ő eszik 2-t, plusz én a sajátom :P De ilyen csak egyszer volt...

A finneknek az ebéd a fő étkezésük. Ezt én is tanúsítom. Rendszeresen alig bírok felállni az asztaltól akkora adag kaják vannak. És ez "csak" a menza. mennyit ehetnek otthon... :P

Tegnap megnéztük a tanszékét az egyetemen. Hát nem olyan, mint othon. Jóval modernebb minden. Ég és föld a színvonal.

Minden előadóban van projektor, számítógép, írásvetítő, intelligens tábla, tv, videó, frankó hangosítás és hangrendszer. A padokon sehol egy firka, vagy véset.

Úgy látszik, itt az emberek megbecsülik a dolgokat és vigyáznak arra, amit kapnak, illetve amijük van. Követendő példa lenne ez a magyaroknak is.

A mai nap sikerült elég sokat sétálnunk. Először elmentünk a menzára, megebédelni, majd a befagyott nagy tavon, ami az egyetem mellett van elsétáltunk a tónak majdnem a mésik végébe. A tavon ki van alakítva egy jégpálya (le van túrva a jégről a hó és fel van marva simára a jég teteje), amit folyamatosan tisztítantak. Na mi ennek a szélén sétáltunk. A pálya mellett, közelebb a partokhoz kitaposott sífutópálya is van. Itt az emberek rengeteget mozognak; biciklivel járnak autó helyett, és már a kisiskolások is koriznak, illetve síelnek (a suliban is tesi óra keretében).

Miután megnéztük a nagy hídról lecsüngő "embert" besétáltunk a városközpontba, ahol is az utcát a távhő viszatérő "hideg" vizével fűtik, így olvasztva el a havat. Megnézünk egy bevásárlóközpontot is belülről. Nem nagy szám. Annyi, hogy több a hely a sorok között, így kényelmesebben lehet nézelődni.

Mivel még nem voltunk elég fáradtak, felmásztunk a helyi hegy tetejére, ahol is van egy étterem+kilátó+múzeum kombós épület. A kilátó kb 10 emelet. Na mi felsétáltunk a tetejébe, ahonnan frankó be lehetett látni az egész környéket. Hogy itt mennyi tó van!!!! Meg akkora antennák a hegyek tetején, hogy csak na. Megnéztük merre is kéne haza menni, mivel ha a szokott úton mentünk volna, az elég hosszú lett volna.

Na erre én kitaláltam, hogy akkor irány toronyirány, le a hegyről. Szerencsére volt egy lépcső.... Igen ám, de lépcsőnek a fokai hiányoztak, mivel a hó töltötte ki őket, így az egész olyan volt, mint egy hatalmas csúzda. Anita közölte, őrült vagyok :D

Miután hazaértünk és fújtunk kettőt, nekiálltunk összepakolni, mert hivatalosak voltunk az erdőbe szaunázni és tóbanfürödni. Mint kiderült a helyszínen egy szakok közti rendezvényre cseppentünk, ahol mi 6an voltnuk egyedül nem finnek. Vicces volt. Szaunáztunk, megmártóztunk a hideg tóban (kétszer is) majd sütöttünk kolbászt és eljöttünk haza.

Az estére még tervbe van véve egy bulej....

Egyenlőre ennyi, majd még jelentkezem

Üdv mindenkinek; Pityu

Szerző: haanaft  2010.02.25. 20:00 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.