Hétfőn voltunk szaunázni, és először fordult elő az, hogy annyira nagy volt a pára a szaunában hogy bizony ablakot kellett nyitni. Kb 50 fok volt, és annyira melegnek érződött, hogy levegőt alig lehetett kapni. Még a finneknek is sok volt...

Aztán kedden délelőtt történt hogy elmentünk megnézni az Alvar Aalto által tervezett uszodát, ami egyébként az egyetem uszodája. Nem is értem miért nem jártunk ide eddig. 2.20 euro a belépő, ami szerintem olcsó, és van nagy öltöző, nagy szauna (2db) 1 nagy úszómedence, és 2 kisebb élményfürdős, az egyikben van pezsgőfürdő, és kiscsúzda, meg örvény, a másikban hullámmedence, és egy nagyobb csúszda. Szóval kb 9 től 11ig úsztunk, utána meg egy órát pancsoltunk a másik két helyen... na meg természetesen szaunáztunk is :) Mondanom sem kell hogy nagyon jó volt, és nagyon el is fáradtunk. 

Este aztán még épp sötétedés előtt értünk fel a kilátóba, így láttuk a vuláni hamu miatt bíborpiros naplementét, és megvártuk míg besötétedett, így láttuk kivilágítva JKL-t. Közben jót beszélgettünk az élet nagy dolgairól, finnországról, és hogy miért jó ittlenni...

Szerdán izgalmas napom volt, mert leesett hogy lehet nekem is le kellett volna adni a kiköltözős papirt egy hónappal ezelőtt, szóval ezen idegeskedtem egész délelőtt, majd 1re odamentem az irodába, leadtam. A néni reakciója a következő volt: hmm, ez nem május akart itt lenni? Öhm, nem, az április, a hétvégén költözök ki. Ok, majd elkezd finnül beszélni a másik nénihez, miközben én hevesen próbálom mutogatni hgoy ez a dátum van a szerződésben, itt, ugye látja? Mi a válasz? Ok. Mondom, akkor most ez így jó? Igen. ÉS ennyi... gyanítom hogy magyarországon ez nem így ment volna. JA mert a para azért volt, mert elvileg ha nem adod le időben a papírt, akkor a következő havi lakbért ki kell fizetni... szóval 218 euróról volt szó. De hát a finn néni egy "oké"val elintézte a dolgot, szóval Anita meg örül :)

 

Folyt köv.

No aztán innen az international office-ba mentem, hogy aláírassam  a papirkáimat. A néni közölte, hogy ok, ő aláírja, de alá kell íratni valaki mással is, akinek a lakhelyét leírta, én meg néztem boci szemekkel, hogy na ez a hely hol is lehet. Sebaj, majd meglesz. Aztán mondtam hogy na akkor itt van a transcriptem is, írja alá azt is, mert nekem 2 hét mulva azt le kell adni. Erre nagyon aranyosan közölte, hogy ő bizony azt alá nem írja, az nem az ő hivatalos papirjuk... majd menjek vissza másnap amikor minden jegyem a korppiban van, és majd ő ad hivatalos papirt... na mondom remek, még egy út...

Este a csajokkal csináltunk ilyen búcsúvacsi félét, Regi főzött tejszínes csirkét, én csináltam hozzá pullát, kicsit ittunk is, csak hogy jobban essen, betegre ettük magunkat, jót beszélgettünk :):) Jó volt nagyon, szeretem az ilyen estéket :)

 

No aztán a csütörtöki nap, reggel kimostam a survival kit darabjait, aztán elmentem Riittához ebédelni, azt mondta főz valami finn kaját. A kaja leginkább a töltött fasirtra emlékeztetett, töltelék nélkül :) De finom volt, és ettünk hozzá salátát is, meg utána valami málnaízű joghurtféle dolgot is ettünk :) Finom volt, jól belaktam :) Közben a férjével elbeszégettünk a vulkánhelyzetről meg mindenféléről...

Utána jöttem haza, hogy el tudjak még búcsúzni Agatától, mert tegnap indultak Tallinba, így vele ez volt az utolsó lehetőség... hát akármilyen mérges is voltam sokszor rá, azért rosszul esett elbúcsúzni...valahol hiányozni fog a sok ajtócsapkodás, meg a mocsok a konyhában (najó nem). Szóval elbúcsúztunk, és utána berohantam az egyetemre, a transcriptért, amit meg is kaptam.

Este aztán elmentünk ismét a finn klubba, ahogy ez már természetes. Ha minden igaz, akkor az idén ez volt az utolsó alkalom, zárják az évet ők is. Játékokat játszottunk végig, párban majd csoportosan :) Utána meg volt valami tardicionális május1.-jés kaja, ami leginkább a fánkra hasonlított, meg volt valami spec ital is, ami buborékos szőlőlé volt asszem.

(kinéztem az ablakon és esik a hó mint az őrült)

Aztán a klub végén elbúcsúztam Sannától, ez is majdnem ilyen könnyek között dolog volt...

Folyt köv.

 

 

 

Szerző: haanaft  2010.04.22. 17:46 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://haanaft.blog.hu/api/trackback/id/tr291943092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPityu 2010.04.23. 17:59:09

ügyes vagy szivi :D

BPityu 2010.04.23. 17:59:09

A hét híre:
AY755 Helsinki 18:20 18:54 2A Leszállt Landed
Most aztán gyere haza kedden ;)

BPityu 2010.04.23. 21:22:24

adtál nekik ajándékot?
úgy látom kajálós heted volt :P
remélem semmi kaját/piát nem hozol haza ;)
süti beállítások módosítása